Το
ελληνικό διαιτολόγιο αυξάνει το μέσο όρο ηλικίας των Αυστραλών
Πηγή: Εφημερίδα
Νέος Κόσμος
Το διαιτολόγιο των Ελλήνων της Αυστραλίας έχει συμβάλει
στην αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των Αυστραλών. Αυτό προκύπτει
από μελέτη του Κέντρου Υγείας Πληθυσμού του Πανεπιστημίου της Κουϊσνλάνδης,
που μελέτησε τις συνήθειες διατροφής του πληθυσμού της χώρας.
Σύμφωνα
με τη μελέτη αυτή οι γεννημένοι στην Ασία κάτοικοι της Αυστραλίας,
είναι οι υγιέστεροι κάτοικοι της χώρας και τους ακολουθούν οι Ευρωπαίοι
και, κυρίως, οι Έλληνες και οι Ιταλοί.
Ο καθηγητής Ρίτσαρντ Τέϊλορ, που ήταν επικεφαλής της ερευνητικής
ομάδας, είπε ότι οι Έλληνες και οι Ιταλοί επέβαλαν την κουζίνα τους
σε ένα μεγάλο ποσοστό Αυστραλών.
"Ως γνωστόν", τόνισε, "η μεσογειακή διατροφή είναι
πολύ υγιεινή και δεν είναι τυχαίο που τα ποσοστά καρδιακών παθήσεων
μεταξύ Ελλήνων και Ιταλών είναι πολύ μικρότερα απ' αυτά των Αυστραλών.
Τα ίδια ισχύουν και για την Ασιατική κουζίνα και τους Ασιάτες".
Σύμφωνα με τον Αυστραλό καθηγητή, σήμερα ο μέσος όρος ζωής των
κατοίκων της Αυστραλίας είναι από τους υψηλότερους στον κόσμο.
"Δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία ότι αν οι Έλληνες και οι
άλλοι μετανάστες δεν άλλαζαν τις διατροφικές μας συνήθειες, θα βρισκόμασταν,
τουλάχιστον δυο θέσεις πιο κάτω στην παγκόσμια κατάταξη", είπε
ο καθηγητής Τέϊλορ.
Ο ίδιος εξέφρασε την άποψη ότι οι Έλληνες της Αυστραλίας ακολουθούν
πιο πιστά την ελληνική κουζίνα από τους κατοίκους των αστικών κέντρων
της Ελλάδας και αυτό, τόνισε, έχει τις επιπτώσεις του.
Η δημοσιοποίηση της ανωτέρω μελέτης θεωρείται βέβαιο ότι θα συμβάλει
στο να αυξηθεί η δημοτικότητα της ελληνικής κουζίνας στην Αυστραλία
που τελευταία έχει γίνει της... μόδας.
Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα και στο μεγάλο Φεστιβάλ Φαγητού και Κρασιού
της Μελβούρνης (Melbourne Food and Wine Festival) που διεξάγεται
φέτος και οι εκδηλώσεις με ελληνικά φαγητά και ποτά συγκεντρώνουν
τους περισσότερους, χάρη και σε ένα ομογενή σεφ που "επέβαλε"
το ελληνικό φαγητό στην κοινωνική ζωή της Μελβούρνης, κερδίζοντας
κορυφαίες διακρίσεις και δημιουργώντας το "Καλύτερο Νέο Εστιατόριο"
της Αυστραλίας.
Πρόκειται για τον 29χρονο κ. Γιώργο Καλομπάρη, που πέρυσι αναδείχθηκε
για άλλη μια φορά ως σεφ της χρονιάς από την εφημερίδα "The
Age", ενώ το εστιατόριό του "The Press Club", αναδείχθηκε
ως το καλύτερο νέο εστιατόριο.
Φέτος στα πλαίσια του Φεστιβάλ έχουν έρθει από την Ελλάδα προσκεκλημένοι
οι κορυφαίοι σεφ Στέλιος Παρλιαρός και Χριστόφορος Πέσκιας οι οποίοι
μαζί με τον Καλομπάρη παρουσίασαν "Μια Σύγχρονη Ελληνική Οδύσσεια",
που ήταν μια περιπλάνηση στο χώρο της ελληνικής γαστρονομίας και
σημείωσε μεγάλη επιτυχία.
Συγχρόνως, o Στέλιος Μπουτάρης, στα πλαίσια του ίδιου φεστιβάλ,
"μύησε" τους Αυστραλούς πότες στα ελληνικά κρασιά, τα
οποία, σύμφωνα με τον αυστραλιανό Τύπο, αρχίζουν να κερδίζουν εντυπώσεις
στην διεθνή αγορά.
|